استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت پری ایمپلنت


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ دندانپزشکی ما خوش امدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های دندان پزشکی و آدرس dentalnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 120
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 102
:: بازدید سال : 914
:: بازدید کلی : 3987

RSS

Powered By
loxblog.Com

مختصری از تحولات دندانپزشکی روز در ایران و جهان

استفاده از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت پری ایمپلنت
یک شنبه 3 شهريور 1398 ساعت 17:19 | بازدید : 75 | نوشته ‌شده به دست adrina | ( نظرات )

کاهش خطر عفونت لثه و فک

برای کاهش خطر عفونت لثه و فک، دندانپزشکان آنتی بیوتیک هایی را برای بهبود و درمان کامل بیمارانی در نظر گرفته اند. که در معرض خطر ابتلا به عفونت بعد از کاشت ایمپلنت دندان هستند. از نظر پزشکان بهداشت دهان و دندان از ضرورت خاصی برخوردار است. بنابراین توصیه می شود برای پیشگیری از عوارض جانبی احتمالی آن مصرف آنتی بیوتیک تا اتمام کامل بهبودی ادامه دار باشد.

دستورالعمل های دندانپزشکان

مطالعه گسترده از 20،000 ایمپلنت، نشان می دهد که سیگار کشیدن منفی بر موفقیت امپدانس درازمدت تاثیر می گذارد. مقاومت در برابر آنتی بیوتیک در میان بیماران مبتلا به بیماری لثه افزایش می یابد، سیگار می تواند خطر نارسایی ایمپلنت را افزایش دهد، تغذیه ممکن است بر روی بیماری های پريودنتال و درمان آن تأثیر داشته باشد و پريودنتيت با خطر بالقوه فشار خون همراه است.

پیام های کلیدی از چهار مطالعه علمی برتر

این پیام های کلیدی چکیده چهار مقاله علمی برتر دانپزشکی می باشد، امروز در EuroPerio9 در یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد، به ریاست Sorren Jepsen، رئیس علمی EuroPerio9 توسط کارینJepsen  دانشگاه بون، آلمان ارائه شده است که نشان دهنده مقاومت بیماران و جلوگیری از ورود میکروب به دهان و دندان می شود.  

مقاومت آنتی بیوتیکی اهمیت زیادی برای دندانپزشکی دارد، زیرا نسبت آنتی بیوتیک تجویز شده که مربوط به دندانپزشکی است، بین 11 الی8٪ از کل (نروژ، کانادا، ایالات متحده آمریکا) است. در آلمان، این درصد در حدود 8.8٪ است.

استفاده غیر مجاز آنتی بیوتیک

در حال حاضر، بیشتر سیستمیک درمان آنتی بیوتیک پریودنتال بدون تجزیه و تحلیل میکروبیولوژیک قبل تجویز شده است. یکی از خطرات این رویکرد این است که پاتوژنهای پریودنتال هدفدار مقاوم یا حساس به داروهای انتخاب شده آنتی بیوتیک هستند که بر اثربخشی درمان ضد میکروبی و افزایش خطر ابتلا به نارسایی های رفتاری تأثیر می گذارد.

اگر چه بسیاری از آزمایشات بالینی نشان داده است، که مصرف آنتی بیوتیک همراه با تمیز کردن دندانهای ، بهبود بالینی بالایی را دارد.

کنترل پریودنتیت دهانی

به گفته دندانپزشکان ما در اغلب موارد، پریودنتیت را می توان با مقیاس های معمولی و درمان ریشه سازی، و نیز بهبود اقدامات بهداشت دهان (کنترل عفونت داخل دهانی) مدیریت کرد. آنتی بیوتیک ها باید محدود شوند و فقط در موارد پریودنتیت شدید استفاده شوند. اگر آنتی بیوتیک ها برای بیماران مبتلا به پریودنتیت تجویز شود، آزمايش الگوهای حساسیت ضد میکروبی برای یک رویکرد هدفمند تر تشویق می شود.

سیگار بر ایمپلنت تاثیر می گذارد

برنارد پومر (آکادمی ایمپلنتولوژی دهان و دندان، وین، اتریش) درباره نحوه تاثیر سیگار بر موفقیت ایمپلنت های دندانی صحبت کرد.

او یک مطالعه گسترده در مورد 20،000 ایمپلنت ارائه کرد که میزان بقا 10 ساله الیاف کلی بیش از 90 درصد را نشان می دهد اما در افراد جوان سیگاری که از پريودنتيت رنج می برند، در معرض خطر ابتلا به شکستگی ایمپلنت در مقایسه با سالمندان هستند.

ما نتیجه می گیریم

ما نتیجه می گیریم، که سیگار کشیدن در درازمدت موفقیت ایمپلنت را در همه رده های سنی، بدتر می کند. در بیماران جوانتر (کمتر از 40 سال) با سابقه بیماری پریودنتال، سیگار کشیدن به شدت آنها را تحت تاثیر قرار می دهد و 5/5 خطر ابتلا به نارسایی در مقایسه با افراد جوان سالم  را افزایش می دهد.

متخصصین ایمپلنت ما می گویند: که با شروع زودهنگام پریودنتیت، معمولا یک نوع حالت تهاجمی با فلور باکتری های مضر همراه می شود. با این نتایج، تیم ما با توصیه های مراقبت از دهان و دندان می تواند بیماران را از خطر شکست ایمپلنت و عواقب سیگار کشیدن بر موفقیت ایمپلنت مطلع کند.

اهمیت تغذیه بعد از کاشت ایمپلنت

دبیر کل سازمان امنیت و همکاری اروپا (دانشگاه بیرمنگام، انگلستان) موضوع تغذیه و سلامت پریودنتال را مورد توجه قرار داد و با توجه به شواهد جدید در مورد مطالعات اپیدمیولوژیک و مداخله ای که ممکن است تغذیه در بیماری های پریودنتال در افراد دارای حساسیت نقش داشته باشد، اشاره کرد.

رژیم غذایی کم قند

طبق تحقیقات به عمل آمده و استفاده از یک مدل تجربی نشان می دهد زمانی که شرکت کنندگان با رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا تغذیه شده اند، در مقایسه با کسانی که در رژیم غذایی کم قند استفاده کردند، میزان خونریزی لثه آنها بیشتر است.

کاهش خونریزی با رژیم غذایی

تحقیق در مورد داوطلبان که رژیم غذایی حاوی: فیبر، ضد اکسیدان و روغن ماهی، قند های تصفیه شده، نشان داده که سطح پلاك ها پاتوژن های پریودنتال کلاسیک در بیوفیلم به طور قابل ملاحظه ای کنترل شدهاست. و به طور غیر منتظره، باعث کاهش خونریزی لثه، از 35٪ به 13٪ شده است.

کنترل التهاب با رژیم غذایی

این مطالعات نقش مهمی در تغذیه و کنترل التهاب پروستات دارد. با این حال، تا به امروز، مکانیسم دقیق این اثرات غذایی هنوز به طور کامل روشن نشده است. مداخلات تغذیه ای ممکن است به مدیریت بیماری های التهابی مانند پریودنتیت کمک کند اما درک پیشینه ژنتیکی هر فرد در دوران درمان بسیار مهم است.

رژیم غذایی مختص بیماران

متخصصان بهداشت دهان و دندان ما "با خیال راحت توصیه می کنند" که بیماران میزان مصرف ماهی، فیبر، میوه و سبزیجات ماهی را افزایش دهند و میزان شکر های تصفیه شده را به عنوان بخشی از یک دوره پیشگیری و درمان پریودنتال کاهش دهند.

پریودنتیت و فشار خون بالا

طبق مطالعات دندانپزشکی در ارتباط با پریودنتیت و احتمال افزایش فشار خون و کاهش فشار خون پس از درمان پریودنتال را نشان داده است. از آنجایی که میکروارگانیسم ها باعث التهاب در بیماری های لثه می توانند التهاب موضعی ایجاد کند، منجر به آسیب در رگ های خونی می شود.

اگر اثبات شود که ارتباط بین بیماری پریودنتال و فشار خون بالا وجود دارد و این یک علت عصبی است، این امر به ما امکان می دهد تا در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های دهان عمل کنیم تا به نوبه خود از عوارض ویرانگر ناشی از فشار خون بالا جلوگیری و پیشگیری شود.

جلوگیری از آلوده شدن دهان

حفره دهان، قبل از شستشو و داروهای آنتی بیوتیک، یک محیط آلوده است. با استفاده از تکنیک استریل و لباس جراحی استریل، دستکش از ورود هر پاتوژن خارجی و باکتری به محیط لثه جلوگیری کرد.

درمان آنتی بیوتیک قبل از درمان

درمان آنتی بیوتیک قبل از درمان، از جمله شستشوی کلرهگزیدین، که یک فرم موضعی درمان آنتی بیوتیک است، به بیمار کمک می کند تا محیط دهان و دندان باکتری زدایی شود، و به روند بهبودی کمک می کند.

درمان آنتی بیوتیک بعد از جراحی

درمان آنتی بیوتیک بعد از جراحی ایمپلنت برای بیمارانی که در معرض باکتری محیط زیست هستند، مانند: کاشت چندین ایمپلنت یا زمانی که فضاهای عمیق ایجاد شده است، مانند افزایش سینوس و پیوند استخوان لازم است که بیماران، به علت مشکلات سیستمی، با عفونت لثه مقابله کنند.

هنگام قرار گرفتن استخوان در محيط دهان، باکتري ها براي وارد شدن به ناحیه جراحي شده فعال مي شوند و مکانيزم هاي دفاعي بيماران براي از بين بردن اين عفونت و حفظ اين وضعيت باید مقابله کند تا زمانيکه روند اصلاح شده به اندازه کافي پيش رفته باشد و از نفوذ باکتري به زخم جلوگیری کند.

پیشگیری از عفونت دهان قبل و بعد از جراحی

هر دو پوشش قبل و بعد از آنتی بیوتیک اجباری است. در بهترین حالت، شستشوی کلرهگزیدین قبل و بعد از جراحی باید انجام شود. به ما یک رژیم قابل قبول برای پوشش آنتی بیوتیک ارائه می دهیم، اما هر دندانپزشک معیارهای خود را برای پوشش مناسب برای موارد خاص هر بیمار توصیه می کند. شستشوی پس از جراحی با کلرهگزیدین، به جای آنتی بیوتیک های سیستمیک، ابزار بسیار مفیدتری برای کنترل میکروبیولویت خوراکی را فراهم می کند و باید در همه موارد مورد استفاده قرار گیرد، مگر اینکه یک داروی خاص ضد انسداد وجود داشته باشد.

معرفی یکی از بهترین متخصص ایمپلنت تهران

کلینیک دندانپزشکی دکتر شهریار الیاهو با بیش از 15 سال فعالیت تخصصی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان  واقع دراطراف میدان ونک با در اختیار داشتن کادر مجرب شامل متخصصین مختلف این زمینه ، خصوصا متخصص بیهوشی برای بیماران که از دندانپزشکی ترس دارند ، جراح و متخصص پریودنتال، متخصص ساخت پروتز های دندانی و همچنین سایر متخصصین زیبایی برای لمینت دندان  در کادر خود، به عنوان معتبرترین دندانپزشکی تهران شناخته می شود که با ارائه هزینه های مناسب و ایمپلنت ارزان روزانه تعداد بسیار زیادی از بیماران برای انجام کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند 




:: برچسب‌ها: ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان اقساطی , ایمپلنت دندان شرق تهران , ایمپلنت دندان نارمک , تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت , آنتی بیوتیک بعد از ایمپلنت , ایمپلنت دندان ارزان , آنتی بیوتیک قبل از ایمپلنت , ایمپلنت دندان جدید , ایمپلنت دندان خوب , ایمپلنت دندان دیجیتال , ایمپلنت دندان پروآرچ , ایمپلنت دندان تهران , بهترین ایمپلنت دندان , ایمپلنت دندان ایرانی , ایمپلنت دندان روش جدید , ایمپلنت دندان سوئیسی , ایمپلنت دندان بدون درد , ایمپلنت دندان فوری , ایمپلنت دندان کامل , ایمپلنت دندان جلو بالا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: